En jobbig blandning av influensa, baksmälla och senildemens och lägger jag då till dimsyn, extrem trötthet, tungt att andas, värk i leder och/eller musklerna, tinnitus och en låg sinnesstämning som får mig att gråta floder, ja så där och mer därtill kan vissa dagar te sig. 
 
Men idag mår jag, med mina mått mätt, ganska hyfsat. Det beror ju förvisso på med vem man jämför sig med för helt frisk är jag inte även om denna dag är bättre än de flesta andra.
Anledningen till detta är just att jag håller mig borta från allt som gör mig sjuk. För mycket av det jag inte tål eller sådant som triggar symptomen så ligger jag däckad under flera dagar och den lilla energi jag har flyger bort.
 
Men just idag är det hyfsat, närapå överlevnadsbart. Smolket i bägaren är att jag blir galet rastlös och det hjälper inte att ut och promenera. Jag gör det flera gånger om dagen.
 
Det lila jag har att göra, drar jag ut på så långt det är möjligt, för att minimera antalet tomma timmar.
Jag mår inte särskilt bra av att vara helt overksam. Det är ju liksom ingen semester det här.
 
Ingen med min sjukdom väljer, för att det är så himla roligt, att hålla sig isolerad. Det gör man för att få vara så frisk det bara går och för att få någon eller några dagar där man känner att man lever. Man gör också det för att de sjuka dagarna är så många och till slut orkar en inte med sådana dagar. Det sliter på både kropp och själ.
 
Men
just idag
är det hyfsat
 
får väl se hur länge det varar denna gången ;)
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej